Napisane przez: Basia Zając | 7 Listopad 2009

Stan rodziny w kwestionariuszu osobowym

Wczoraj jeden z pracowników zarzucił mi, że prośba o informacje o stanie rodziny (datach urodzenia dzieci) w kwestionariuszu osobowym pracownika jest przekroczeniem uprawnień zakładu pracy i narusza ustawę o ochronie danych osobowych. Zaczęłam mu więc tłumaczyć, że nasz kwestionariusz jest wzorem ogólnopolskim, podanym w Lexie i ogłoszonym w Dzienniku Ustaw, a służy m. in. : art. 188 kp czyli ubieganiu się o 2 dni urlopu dla rodzica, „ułatwieniom” rodziców dziecka do lat 4, jest pomocny w przypadku organizowaniu Mikołajek czy Dnia Dziecka przez pracodawcę. Generalnie jest on wyjście na przeciw oczekiwaniom pracownika, w pewien sposób chroni pracownika i łączy się z uprawnieniami związanymi z rodzicielstwem.

W tej sytuacji pan poszukał mi w internecie art. z 2007 roku, w których była mowa o karach dla zakładu pracy za błędne kwestionariusze osobowe. To mnie już trochę zirytowało, bo poczułam, że podważa to co mówię, a dodatkowo mnie wręcz straszy. I nie chciało mi się już więcej z nim dyskutować. Poprosiłam by po prostu wypełnił kwestionariusz tak jak uważa, podpisał się, a ja to przyjmę to do wiadomości. Pan trochę „skruszał” i powiedział, że w prawdzie nie ma rodziny ani dzieci i nie „walczy” o siebie, a chodziło mu tylko o zwrócenie uwagi na problem.

Zastanawiałam się nad tym i doszłam do wniosku, że ma kompleksy z powodu braku rodziny i jak formalnie miał się przyznać, że nie ma żony i dzieci, to w pewien sposób się wstydził i czuł się przyparty do muru, co wywołało pewna sytuację obronną.

Dodaj komentarz

Kategorie

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

